2017. dec 08.

Rénszarvasok kakaóporból és faágból

írta: AngLia.blog.hu
Rénszarvasok kakaóporból és faágból

December 4.

 

Hihetetlen, hogy már december van. Észre se vesszük, és itt a karácsony, tényleg. Holott már hetek óta mindenhonnan ez jön szembe: tv, rádió, újságok, boltkirakatok csak úgy kiabálnak utánad, hogy készülj, mert mindjárt itt az ünnep. 

 

A műsor főpróbája

A mai nap hasonló volt ahhoz, amit múlt héten csináltunk. Ezerrel készülünk a karácsonyi műsorra, és mint kiderült lesz karácsonyi vásár is. Majd erről később. A főpróba ma volt, hiszen kedden fogják az iskolatársaiknak és tanáraiknak előadni azt, majd csütörtökön a családtagoknak. Legvégén, pénteken lesz egy olyan, hogy előadják újra, de akkor csak azért, hogy felvehessék videóra, és fotózhassanak nyugodt körülmények között. Ez a felvétel lesz majd elérhető a szülőknek, s az iskola honlapján, mert a műsor alatt nem lehet videót vagy fényképet készíteni senkinek.

Na szóval, ahogy mondtam a múlt héten, ezt a műsort az előkészítősök, valamint az első és második osztály adja elő. A harmadikosok egy dalt énekelnek előtte, az ő szerepük ennyi. Megkérdeztem, a többi osztály csinál-e valamit, és kiderült, hogy most nem, hanem van egy év végi (nyári) műsor, azért lesz a 4., 5. és 6. osztály a felelős, akkor a kicsik lesznek a nézőközönség. 

A két előző év műsorát már láttam, és az elrendezés ugyanaz. Az előkészítősök a terem jobb oldalán ülnek csoportban a színpad mellett, ők csak énekelnek, egy éneknél viszont felállnak és csatlakoznak az elsősökhöz a mozdulatokban is. Az elsősök egy egyenes vonalban ülnek (egy dalhoz ők is felállnak) a színpad előtt, énekelnek és a dalokat mozdulatokkal kísérik. A másodikosok közül kerülnek ki a mesélők és a történet szereplői, ők is énekelnek, de ők nem feltétlen csinálják a mozdulatokat, hisz nekik színészkedniük kell. 

Az előkészítősök általában kis bárányok, legalábbis két éve azok voltak, és most is azok. Egy fejpántra erősített bárányfej van rajtuk, amit ők készítettek el, egyébként a rendes egyenruhát viselik. Az elsősöknél marad a szoknya/nadrág, de felülre ezüst színű ujjatlan felsőrész kerül. A másodikosok vannak jelmezben, a szerepükhöz illően. Természetesen van ugye Mária, József,  emberek, akikhez bekopogtatnak szállást keresni, pásztorok, angyalok, a háromkirályok, illetve vannak állatok is: csirkék, szamarak, tehenek és bárányok. Nagyon jópofa az egész. Most még csak jelmez nélkül próbáltak, de már így is nagyon jó volt. Ügyesek nagyon a csoportok, látszik, hogy rengeteget gyakoroltak rá. 

Még mielőtt elkezdték volna, volt egy meglepetés a számomra. Egy hatalmas szatyor állt a terem közepén, s mint utóbb kiderült, ezt én kaptam! Köszönetképpen az eddigiekért, mert nagyon szeretnek velem dolgozni. Én meg sem tudtam szólalni. Persze, megköszöntem, de csak utólag fejtettem ki bővebben, tényleg nagyon meghatott. A kedves tanító nénik is tudnak már a báránykás mániámról, ezért kaptam egy hátizsákot (bárányosat), két bárányt, az egyik plüss, a másik egy olyan kis figura, ami egy talicskát tol, és a talicska kerekével lehet nyomdázni is. :)) Természetesen mindegyik nagyon tetszik, és a táskát azóta használom is. Fantasztikus emberek!

 

1. osztály

Rénszarvasok hada készül

Az első órában tehát próba volt,ami már nagyon jól ment. Szünet után pedig rénszarvasokat készítettünk. Nem másért, mint hogy eladják őket a karácsonyi vásáron. Azt már írtam, hogy a műsor csütörtökön lesz, de azt akkor még nem tudtam, hogy tanítás után lesz egy vásár is. Minden osztály készül valami kis kézzel készített ajándékkal. A nagy terem be lesz rendezve erre, s az ajándékokból befolyt pénzt osztálykirándulásokra költik. Olyan jó ez! 

Az elsős tanító néni ötlete az volt, hogy rénszarvasokat készítsünk. Nem ám akárhogy! Habzsákokba, ami ugye háromszög alakú, pár kanál kakaóport raktunk. A gyerekek tartották, én kanalaztam. Ezután következett a maréknyi pillecukor, aminél én tartottam a zsákot és a gyerekek rakták. Összekötöttük először sima kötözővel, majd barna pipatisztítóval. (Nem gondoltam, hogy magyarul is ez a neve, mert angolul pipe cleaner, ami tükörfordításban pontosan pipatisztító.) Ezután ragasztottunk rá szemeket, és persze piros orrot, és már kész is volt. Került még rá használati utasítás is, mert hát ebből finom forró kakaót lehet készíteni! Én például nagyon szeretem a pillecukros kakaót! :)

Ezzel el is ment a hátralévő összes idő, gyűlésre sem mentem, az alatt is a szarvasokat készítettük, hogy mindenkié meglegyen. Rendkívül viccesen mutattak együtt! Lefényképeztem, de sajnos nem sikerültek túl jól, ezért a kép, amit mellékelek, nem az, amit mi készítettünk, hanem csak hasonlót kerestem. Egyébként majdnem pontosan így néztek ki a mieink is.

 

reindeerhotchoc.jpg

 

2. osztály

Világtérképek (és faág- szarvasok) 

 

A másodikosok kézműves ajándékainak elkészítésében egy kisdiák édesanyja segített. Biztosan ő is bejött egy nap, s mindenkinek segített a magáét megformázni. Egy nagyon kedves és ügyes hölgyről van szó, aki a faágakkal valami csodálatosat tud művelni. Még ilyet nem is láttam! Ezek már  készen voltak, én ebben nem vettem részt. Megint nem az eredetit fényképeztem, ez is csak hasonló hozzá.

reindeerbranches.jpg

Amit együtt raktunk össze ezen a héten, az egy világtérkép. Láttam már az elsősök falán az Egyesült Királyság térképét, mármint azt a változatot, amit a gyerekekkel csinált a tanító néni. Ott a különböző tagországokat különböző színű papírdarabokkal ragasztották tele, és fel is írták az országok és fővárosaik nevét, valamint a lakhelyüket. Jelen esetben (és szó szerint) a világ kitárult, s a kontinenseket ragasztgattuk fel. Ehhez persze találnom kellett egy módszert, ami viszonylag egyszerű, áttekinthető, és gyorsan elkészíthető. Megrajzoltam és kivágtam a kontinenseket, mindet más színűre színeztem, s készítettem hozzájuk ugyanolyan színű "névtáblákat" is. A tanító néni adott kék színű papírt, ez volt a tenger. :)

A kalózok világát befejezték, s most a következő mese arról szól, miért nem élhetnek együtt a jegesmedvék a pingvinekkel? Éppen témába vág, hiszen hideg, hó, talán még a rénszarvasos - Mikulásos téma is beférhet. Pont jó karácsony előtt. 

Több meglepetés ért a művelet során. A legtöbben nagyon jól tudják (akik más országból érkeztek), hogy az ő országuk hol van, melyik kontinensen, illetve néhény szomszédos országot is meg tudtak nevezni. Van, aki fel is tudta sorolni az összes földrészt! Csak ámultam! Nagyon meg is dícsértem őket. Azt nem tudom, beszéltek-e arról, hogy Anglia hol van, mindenestre megkerestük ezt is. 

Miután kész lettünk a ragasztgatással, megvizsgáltunk egy rendes térképet. Megállapítottuk melyik a legnagyobb, legkisebb, leghosszabb, leghidegebb stb földrész, összehasonlítgattuk őket egymással. Megnéztük, hány óceán van, megneveztük őket. Az egyik kisfiúnak volt egy vicces bemondása. Azt mondja: "I know Antarctica, it's a cool place!" (Tudom, hogy az Antarktisz "hűvös" hely.) Na most ez magyarul nem annyira vicces, hacsak annyira nem, mintha azt mondanánk, hogy a sivatagban előfordul pár szem homok. :) De angolul azért poén, mert a "cool" azt is jelenti, hogy "menő", "szuper", meg hát hűvös is van ott, tehát kétfelől is érkezik a humor. :)

20171211_153835.jpg

20171113_120456.jpg

Felül a másodikosok világtérképe, lent az elsősöké, az Egyesült Királyságról.

 

 

Szóval így telt el ez a nap, bárányokban és rénszarvasokban gazdagon. :)

Köszönöm a mai figyelmet!

 

Szólj hozzá